Dzisiaj na zajęciach przeczytacie wiersz L. J. Kerna Skąd się bierze dziura w serze? Wskażecie podobieństwa i różnice w treści wiersza i opowiadaniu o serze. Wskażecie rymy i policzycie wersy w wierszu. Dopasujecie czasowniki do odpowiedniego czasu. Utrwalicie sposoby mnożenia pełnych dziesiątek. Rozwiążecie zadania tekstowe.
ZACZYNAMY
O dziurach w serze pisali dla najmłodszych czytelników różni autorzy, między innymi L.J. Kern, J. Brzechwa i W. Chotomska. Dzisiaj przeczytacie wiersz L.J. Kerna „Skąd się bierze dziura w serze?”
Otwórzcie Podręcznik na stronie 31.
i cicho przeczytajcie wiersz. Odpowiemy na pytania, które znajdują się pod wierszem pytanie 1,2 i 3.
Otwórzcie proszę ćwiczenia na stronie 48. Wykonamy tu zadanie 1, 2 i 3.
Spróbujmy porymować podane wyrazy, do usłyszanego słowa dodajcie inne, rymujące się, np.: lasy –...
droga-...
maluje-...
tata-...
kwiatki-...
Wykonamy również zadanie 1 i 2 z Ćwiczeń na stronie 49.
Na zadanie domowe- zróbcie proszę zadanie 1 ze strony 50 z Ćwiczeń.
Matematycy, na start! Zapisz na kartce liczbę w zakresie od 20 do 100. Przedstaw się jako ta liczba np. jeśli napisałeś 28 – możesz powiedzieć tak: Jestem liczbą dwucyfrową, parzystą, podzielną przez 4, 7, 14, 2.
Do dzieła.
Zobaczymy komu uda się dobrze ułożyć matematyczną zagadkę.
Pracujemy w Podręczniku na stronie 31.
Na zadanie domowe wykonajcie proszę zadanie 3 i 3 pierwszą kropkę z Ćwiczeń Liczę strona 53.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz